Friday, September 4, 2009

Tak mungkin semua menyayangimu

Mesti antara kamu semua yang inginkan setiap insan di dunia ini menyukai kamu, namun pernahkah kamu terfikir walau sempurna mana pun kita merasai diri kita namun masih ada yang membenci kita dan bukan senang untuk menjaga hati setiap pihak.

Aku jenis yang menghargai persahabatan dan sanggup berkorban demi teman2 aku.Kadangkala aku merasa sedih apabila teman2 seperti tidak menghargai persahabatan ini.Aku bersyukur kini dalam hidup aku hadir shabat2 yang menyayangi aku dan dari hari ke hari kawan2 aku bertambah ramai.Mungkin kerana kali ini aku memilih untuk berkawan dgn org yg lebih matang.Kawan2 di vads semua baik dan kelakar, bila masuk UPSI ni berkawan dgn bakal2 cikgu pun seronok.aku gembira sekarang kerana aku merasai erti persahabatan sebenar dan kalau nak sebut nama2 mereka terlampau ramai.Rasernyer kamoo kenal diri kamoo.

Pengalaman berteman cyber byk mengajar aku berhati-hati dlm berkawan, aku pernah diburukan di internet berulang kali oleh pihak2 yang tidak bertanggungjawab.Namun aku bersyukur selepas beberaper bulan mereka akan minta maaf pada aku, tp aku hairan mcm mana hal ni bley berlaku.Namun kawanku Fathiah pernah memberitahu " Biarlah org buat kat kita tp jangan kita buat kat org".aku percaya pada hukum karma, pasti ada pembalasan dunia.Tapi apa yg lebih aku inginkan adalah bersua mereka dan berbincang mengapa mereka melakukan sedemikian? iri hati? benci?kemarahan?.Aku mahu tahu mengapa?dan aku mahu berkawan mereka.Alhamdulilah aku berjaya bertemu dgn 3 teman cyber yg pernah melakukan hal itu dan kini kami bersahabat baik.Puncanya??kadangkala kebaikan aku disalaherti dan mereka menyayangi aku lebih dr teman dlm diam, kelakar juga biler memikirkannya.

Buat masa ini, aku tak sabar nak menjadi seorang pendidik, byk perkara yang aku nak buat untuk anak2 bangsa.aku berazam menjadi Oprah Winfrey asia.

1 comment:

  1. bang long,

    Selemah-lemah manusia ialah orang yg tak boleh mencari sahabat dan orang yang lebih lemah dari itu ialah orang yg mensia-siakan sahabat yg telah dicari-(Saidina Ali)

    so kite mesti kuat~

    ReplyDelete