Monday, September 28, 2009

You Can Shine




Mesti ada diantara anda yang tersentuh emosi tatkala melihat iklan ini- mengisahkan gadis bisu dan pekak yang berjaya belajar bermain violin wlpun dipandang rendah masyarakat.

Aku tertarik dengan komen yg dibuat oleh seseorang di youtube yg mengatakan iklan ini menipu org kurang upaya dengan memberi gambaran perkara yg mustahil dilakukan mereka yang akan membuatkan mereka lebih tersisih dari masyarakat.

Aku kurang setuju, golongan ini lebih berazam untuk berjaya dari org biasa dan wlpun kurang upaya namun ada kelebihan yang Tuhan berikan kepada mereka dan tidak mustahil ada yg boleh bermain violin wlpun pekak dan bisu.

Bagi aku mereka boleh buat apa yang kita boleh buat..and to acquire the skills, what they need is the external event that come in form of practice.

I'm sure most of you heard of Helen Keller , a girl that is blind , mute and dumb since birth that manage to be thought the sign language and surviving skills.


Apapun aku bersyukur lahir lengkap anggota,wlupun sblm ni aku tak bersyukur kerana tidak dilahirkan dgn wajah yang tampan tp setiap manusia itu ada kelebihan masing2.Aku masih lagi mencari kelebihan aku , semestinya bukan nyanyian.

No comments:

Post a Comment